بسمه تعالی 

یکی ازچالشها و مواردی که مدیران در کسب و کارها با آن مواجه هستند، کنترل نیروی انسانی است. بسیاری از مدیران سنتی برای کنترل نیروی انسانی خود برنامه هایی از جنس تشویق و تنبیه در نظر می گیرند تا بتوانند تعت درون سازمانی یا خطاهای انسانی را به وسیله تنبیه به حداقل برسانند و هنجارهای مثبت و یا مسائلی که مورد تایید مدیران است را با تشویق تثبیت کرده و یا رونق بخشند. اما باید در کنار این مکانیزم به احساسات انسانی کارمندان د رهنگام تشویق و تنبیه توجه داشت، زیرا اگرچه در ظاهر با تشویق و تنبیه مستقیم نیروی انسانی می توان فعالیتهای آنان را کانالیزه و کنترل کرد اما از آنجا که به احساسات افراد توجه نشده می تواند بهره وری کارمندان را کاهش داده و حتی باعث بروز نافرمانی های پنهان شود و در دراز مدت باعث بروز مشکلات فراوان در فرآیندهای موجود و فرهنگ سازمانی در کسب و کار ها شود.

در سازمان های امروزی تاکید بر آن است که به جای اینکه خود مدیر شخصا اقدام به تشویق یا تنبیه کارمندان کنند بهتر است یک سیستم تشویق و تنبیه در سازمان ایجادکرده تا از بروز مشکلات بعدی و پنهان آن جلوگیری کنند .

اگر مدیر شخصا کسی را تشویق کند ممکن است احساس تبعیض یا حسادت را در کارمندان دیگر ایجاد کند و همچنین اگر شخصا کارمندی را تنبیه کند ممکن است کینه ورزی را در آن شخص ایجاد کرده و یا انگیزه های کاری او را از بین ببرد، پس بهتر است هر چه سریع تر یک سیستم پاداش و تنبیه در کسب و کار خود ایجاد کنیم . 

 

با امید رشد روز افزون کسب و کار ها

محمد توفیقی 

99/10/16

چک لیست را جدی بگیرید

جریان اطلاعات قلب هر مذاکره

نه تشویق کنید و نه تنبیه

تنبیه ,تشویق ,انسانی ,کسب ,کارمندان ,بروز ,و تنبیه ,تشویق و ,کسب و ,و یا ,تنبیه در ,کنترل نیروی انسانی

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

موسسه پرستاری خرید کادو و هدیه و ظروف یکبار مصرف پرفکت دانلود جنبش مبدا فروشگاه بزرگ ایران کلش وبلاگ رسمی حاشیه نشینان هدف در فوتبال ایران چو تخته پاره بر موج ... شبکة یس |Yasintv مطالب و آموزش دنیای دیجیتال مجله آشپزی