بسمه تعالی

 از وظایف اصلی و مهم مدیران تشکیل جلسات و انجام مذاکرات کاری برای سازمان و کسب و کار خود است.  یکی از نکات مهم در این جلسات تهیه چک لیست از جریان مذاکره است که باید آن را بسیار جدی دنبال کرد. متاسفانه در برخی مواقع تهیه چک لیست کم اهمیت شمرده می شود که باعث از دست دادن شانس کسب منافع بیشتر در مذاکرات می شود .

تهیه چک لیست مخصوصا در مذاکراتی که چند جلسه به طول می انجامد و یا توافقاتی که از موارد بسیار زیاد و بخش های مختلف تشکیل شده بسیار ضروریست تا اولا از منافع به دست آمده در جریان مذاکره دفاع کرد و هم از بحث مجدد بر سر موارد تکراری جلوگیری کرد.

نکته قابل توجه دیگر آن است که هر کس چک لیست کامل تری داشته باشد به حافظه جلسه تبدیل می شود و کم کم ارجاعات در حین بحث ها به او بیشتر می شود و تبدیل به شخص اثر گذار در جلسه می شود، از سوی دیگر این شخص کسی است که می تواند به خاطر اطلاعاتی که از جریان مذاکره و توافقات ثبت کرده ، پیش نویس توافق را تدوین کند و در آن مواردی را به نفع خود کم اهمیت و یا پر اهمیت تر جلوه داده و دست برتر در مذاکره و توافق نهایی را داشته باشد.

 

باتشکر

محمد توفیقی

 

چک لیست را جدی بگیرید

جریان اطلاعات قلب هر مذاکره

نه تشویق کنید و نه تنبیه

چک ,لیست ,مذاکره ,کم ,  ,جریان ,چک لیست ,می شود ,جریان مذاکره ,است که ,تهیه چک

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

بوس ماهی hh !احساس_پارستزی # ایشان مشتاق ترند از ما به دیدار، ما خود حجاب خودیم دلنوشته های من به روز ترین اپلیکیشن های پرداخت کسب و کار ضایعات server110 دلریش ای قلم سوزلرینده اثر یوخ